woensdag 6 februari 2013

Alles

Het was vandaag precies 17.38 uur. Met een aardappelschilmesje in de ene en een pastinaak in de andere hand, het keukenschort strak aangeregen, de pan met olie al op het vuur, leek het alsof tijd en ruimte ineens oplosten. Het was een moment waarop het besef van al het gras aan de overkant dat altijd groener is, in volle, ongedroogde porties over mij werd uitgestort. Tegelijkertijd begreep ik dat het al maanden lag te broeien, sudderen en te wachten op explosie.

Via social media vliegen de leuke 'must-do' dingen je onafgebroken om de oren, terwijl ik gewoon 's morgens naar m'n werk moet, blij als ik op tijd ben, een paar simpele hobbies beoefen en hooguit eens een keertje naar de film ga. De hele wereld doet -zie ik swipent en surfend- zoveel gave, leuke, boeiende, interessante, spannende dingen. De ene hippe trend na de andere vliegt je om de oren en alles wat ik zou kunnen bedenken, heeft een ander al bedacht én gedaan.

En daarom sloeg, vlak voor de pastinaak de pan in ging, genadeloos de FOMO (Fear Of Missing Out)toe.

Gelukkig duurde het niet lang, die FOMO. Zoals gezegd: alles bestaat al, dus zou er vast wel iets tegen de FOMO zijn uitgevonden. Een googletje op dit onderwerp, en voilá, daar was de oplossing al.

Gelukkig voor ons, oersaaie en doodgewone mensen, bestaat er een appje dat een heel spannend en hip leven bij elkaar verzint en dat dat geweldige leven namens ons op social media rondbazuint. Inclusief foto's en commentaren.

Mocht ik de komende tijd op mijn werk ietwat vermoeid ogen, dan kun je via twitter checken dat ik net afgelopen weekend de Mont Ventoux 3 maal per fiets bestegen heb en aansluitend in het Guy Savoy te Parijs heb gedineerd. En ja, ik heb het heel laat gemaakt, want het barstte er van de hippe, trendy en interessante mensen.

Wat ik komend weekend ga doen is mij nu nog niet bekend. Dat lees ik wel ergens op facebook.

http://twittermania.nl/2013/02/roflol-app-bezorgt-je-een-spannend-interessant-sociaal-leven/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten