zondag 19 mei 2013

To do

Omdat mijn brein druk en chaotisch is, ligt er altijd wel ergens een 'to do' lijst.
Eén voor alles op m'n werk en thuis liggen er twee: de 'must do-dingenlijst' en de 'wish to do-dingenlijst'. Die zijn allebei lang.

Vanmorgen werd ik wakker en zat direct rechtop in bed. Na een nacht vol vage dromen bleef er bij het ontwaken één Belangrijk Inzicht over. Terwijl alle ingrediënten aanwezig zijn ontbreekt er een lijst.

Na het aankleden maakte ik ontbijt. Een extra lekker ontbijt voor mijn zoon en mij. Hij doet al een week eindexamen en hij doet het heel goed. Eén ding ontbreekt. Z'n vader belt of mailt niet om hem te vragen hoe het gaat.

Ik ga er niet meer achteraan. Het is zinloos, net zo zinloos als het wegjagen van de kat die steeds in de tuin poept of het inspreken van het bel-me-niet-register. Don't.

De nieuwe lijst is gevuld met dingen die ik Zou Willen Doen maar die Nadrukkelijk Zinloos zijn. Het is een 'to don't-lijst' en misschien wel de nuttigste van allemaal.


1 opmerking:

  1. Verrassend herkenbaar...gaat alleen om de moeder hier. Geen examens voor mijn dochter maar ze doet het goed. Ik laat het ook. Ik voed mijn kind wel op, niet mijn ex...

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen