zondag 18 juli 2010

Stil protest


Mijn naam is Bob Koudewater, spookmanager op het Ministerie van Onzichtbare Zaken. Slechts nu en dan treed ik in de openbaarheid, maar slechts dan, wanneer er geen enkel alternatief meer is. Eerder publiceerde ik enige berichten hier, hoewel ik normaal gesproken mijn plichten op de achtergrond en in de schaduw van de andere Ministeries verricht en niet voor het voetlicht treedt. Het is prettig en zinvol werk, vergis u niet, ik voer het uit met veel trots en genoegen! Zo heb ik recent samen met mijn team van 45 spookambtenaren wederom 4 projecten in de doofpot gestopt. Dat zegt genoeg.

Op dit moment moet ik echter constateren dat er steeds meer affaires de kop opsteken. Mijn spookambtenaren klagen steen en been. Ik hoor ze huilen in de gangen en zie schaduwen die zich vroeger traag en statig voortbewogen gejaagd langs muren flitsen. 'De doofpot wordt te klein!' viel laatst in bloedrood in de toiletruimte te lezen.

Dat was voor mij als gevoelig manager de druppel. Ik heb het heft in de hand genomen en initiatief getoond: wij gaan allen twee dagen de heide op om ons te beraden op efficientere wegmoffelpraktijken en de manier waarop ons ministerie wordt ingezet. De samenwerking moet van twee kanten komen vinden wij. Ook onzichtbare collega's kunnen best naar complimenten hunkeren. Ik doe dat zelf soms ook.

Op 21 en 22 juli zitten wij in een ruine op de hei. Die twee dagen zijn de hele politiek en alle ministeries volledig transparant wegens het ontbreken van enige spookondersteuning op welke manier dan ook. Voor het eerst in de geschiedenis zal zichtbaar worden welk werk wij normaliter immer onversaagd verzetten. Het wordt eens tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten