zaterdag 15 oktober 2011

Handel


Als goed belegger weet ik het wel: je moet de juiste marktaandelen scoren. De zaterdagochtend is bij uitstek geschikt om de gunstigste te verwerven: húp de fiets op voor de juiste koers.

Er is een viskraam die goddelijke vis verkoopt. Zo goed en lekker vind je ze elders niet gauw, dus sla ik stevig in: mooie rode mul en een heerlijke haring. Achter het net vissen doen we niet aan, het is direct scoren en cashen. Verderop staat de kaasman, de vaste stek voor uw betere boterhambeleggingen. Ik ga voor safe en neem de beproefde belegen.

In de verte loopt een vage kennis maar met een omtrekkende beweging vermijd ik een obligatoir gesprek: die obligaties leveren op termijn nooit voldoende winst.

Als bonus lonken de verleidelijke bloemen, emmers vol, schitterend qua kleur. Een paar oogverblindende asters trekken me over de streep, investeren in een goed humeur betaalt zich altijd terug.

Groente en fruit zijn de juiste korte termijn investeringen, die gaan short, maar zijn strategisch zeer handig. Niet te veel, wel regelmatig doen en natuurlijk de beste kiezen, dat is de truck.

Tevreden keer ik met een mandje vol variatie huiswaarts en maak een dikke boterham. De betere beleggingen geven veel plezier. Leer mij de markt kennen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten