vrijdag 16 december 2011

Afdronk

Afgelopen zomer reden we naar Bretagne. Vlak voordat we bij het huisje arriveerden, stopten we bij een supermarché om proviand in te slaan. Ik kocht voedsel en een mooi flesje Echte Franse Wijn, het goede leven kon beginnen.

Zodra we enigszins in het huisje geïnstalleerd waren, rukte ik met een stevige plop de kurk uit de fles. In de tuin op een luie stoel, gezicht in de late avondzon, sloeg ik de eerste slok soepeltjes achterover. Langzaam trok de smaak van het rode vocht door m'n mond- en neusholte... en ik ging volledig uit mijn dak. Iedere smaakpapil kwam volledig uit z'n slaapstand, van deze godendrank paste iedere molecuul precies op een papil, alsof hij op maat gemaakt was, zo verschrikkelijk soepeltjes lekker!

Tijdens de dagen die volgden ondernamen we leuke dingen, de omgeving bleek prachtig, het strand fabuleus. Ondanks dat kon ik mijn rust niet vinden. Iedere keer wanneer we boodschappen deden, rende ik linea recta naar de wijnafdeling, op zoek naar die éne verschrikkelijk lekkere wijn. Ik vond hem nergens meer.

Tot de avond voordat we vertrokken. Om 5 minuten voor 20.00 uur passeerden we toevallig en eindelijk dé supermarché van de eerste avond. Ik trapte voluit op de rem, stormde naar de deur en... kon niet meer naar binnen. Fermé. M*rde. Gelukkig kwamen er net twee dames naar buiten en zo glipte ik snel tussen de kortstondig geopende deuren door naar binnen.

Helemaal achterin wist ik de wijn. Op een sukkeldrafje begaf ik me richting Walhala, maar ik had op de manager niet gerekend. 'Madame, nous sommes fermés' brulde hij, en zette de achtervolging in.

Met de buit in het zicht en de manager in het kielzog zette ik het op een lopen. Daar, opgesteld in een halve wijnton, stonden de felbegeerde flessen en met een snoekduik kreeg ik er maar liefst vier te pakken. De manager had míj bijna te pakken, maar opgeven wilde ik niet. Met het risico van uiteen spattend glas, rende ik met vier flessen tegen me aangeklemd in volle vaart richting laatst geopende kassa. Daar rekende ik triomfantelijk onder toeziend oog van een woeste monsieur Manager af en juichholde vervolgens naar de auto. Missie geslaagd, nu kon ik met een gerust hart terug naar Nederland.

Ik zit voor de haard en nip het laatste slokje godendrank weg. Uit pure balorigheid google ik even de zalige fles. Wat blijkt? Hij is gewoon voor 4,99 bij AH te koop!

En toch smaakt die Franse beter.....

1 opmerking:

  1. Je suis Абрам Александр un homme d'affaires qui a pu relancer son entreprise de bois d'œuvre mourante grâce à l'aide d'un prêteur envoyé par Dieu connu sous le nom de Benjamin Lee, le consultant en prêts du service de financement Le_Meridian. Suis résident à Iekaterinbourg Екатеринбург. Eh bien, essayez-vous de démarrer une entreprise, de régler votre dette, d'élargir votre entreprise actuelle, d'avoir besoin d'argent pour acheter des fournitures. Avez-vous eu des difficultés à obtenir une bonne facilité de crédit, je veux que vous sachiez que Le_Meridian Funding Service. Est le bon endroit pour résoudre tous vos problèmes financiers parce que je suis un témoignage vivant et je ne peux pas simplement garder cela pour moi lorsque d'autres recherchent un moyen d'être financièrement levé. Je veux que vous contactiez tous ce prêteur envoyé par Dieu en utilisant les détails indiqués dans d'autres pour participer à cette grande opportunité Courriel: lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com OU WhatsApp / Texte + 1-989-394-3740.

    BeantwoordenVerwijderen