donderdag 15 december 2011

De ballen




Koopavond. Op de kerstafdeling van een groot warenhuis loopt niet één klant. Alleen twee verkoopheren zijn druk in de weer met kunstkerstbomen en onbestemde verpakkingsdoosjes.

'Deze boom kostte vorig jaar nog géén honderd euro, nu is'tie 149!' bromt de een.
Z'n mondhoeken hangen, z'n grijze haar zit strak in 't gareel.
'De ballen zijn ook duur' constateert de ander. Hij verplaatst een doos, en daarna nog een.

Ondertussen vraag ik me af of roze kerstballen leuk zijn en pak er eentje uit de bomvolle mand. 3,99 voor één bal! Ik leg hem snel en voorzichtig tussen z'n medeballen terug. Daarna beweeg ik me met een omtrekkende beweging in de richting van de kantoorbenodigdheden.

'Dit jaar komen we er niet van af, het loopt niet' moppert de grijze in het voorbijgaan.
Misschien moet de directie eens naar het personeel luisteren.

1 opmerking: