dinsdag 5 januari 2010

Zo werkt dat!


http://www.trouwcommunities.nl/schrijf/je-in-de-krant.html?entry=1197

Ik heb de smaak te pakken en heb nog een stukje voor de krant geschreven.
Dit keer was de opdracht te schrijven over kantoor en daar heb ik ervaring mee. Vandaar.

Leo Verstege neemt ons een willekeurige maandag mee naar zijn werk.

Zo werkt dat!

Maandag 8.34 uur: Beveiliging gepasseerd, prikklok geactiveerd. Ik heb er zin in, loop over van de energie na een weekend met een nieuwe scharrel. Wat een vrouw! Blackberry is aan, 7 berichten knipogen naar mij, maar eerst wil ik koffie.
8.45 uur: Sportief naar de 5e gelopen, ik doe echt iets aan conditie! Nieuw jaar, nieuwe kansen, ik ga ervoor. Vooral voor promotie, maar dan moet Jaques P. wel plaatsmaken. Ga ik hem een handje bij helpen.
8.47 uur: Janny loopt binnen. Heeft beslist een minder lekker weekend gehad, dat is wel duidelijk. Ik ben niet lullig en haal koffie voor ons. Doet zij het de rest van de dag weer voor mij.
8.50 uur: Janny moet duidelijk haar verhaal kwijt. Denk dat ik dringend naar rookhok moet.
9.15 uur: Dirk blijkt gestopt met roken, is afgehaakt! Rob trouwens ook, maar die zat er wel mét peuk. Bertine zit op maandag het probo-overleg voor dus kan ik die nieuwjaarszoenen wel vergeten. Janny bewust niet gezoend.
9.25 uur: 13 berichtjes op blackberry, nog geen tijd gehad iets te lezen. Nu overleg over Nieuwe Koers 2010 met Kees en Boris.
10.30 uur: Als we zo door blijven 'langs elkaar heen vergaderen' komt er van die Nieuwe Koers geen donder terecht. Ik zeg: gewoon inzetten die nieuwe koers. Dat hebben we in 2009 al beslist. Niet volgen is wat mij betreft hetzelfde als ergens anders gaan werken. Kees moet eerst draagvlak creëren zeg'tie en Boris geeft hem altijd gelijk. Ben het zat, ga het hogerop spelen. Meteen mezelf proactief op de kaart zetten.
10.35 uur: 17 berichtjes blackberry, ze kunnen niet zonder me. Log in op flexplek bij control. Die gasten moet je te vriend houden.
10.39 uur: 4 nieuwjaarsreceptie uitnodigingen, allemaal dezelfde receptie. 5 gelukwensen voor 2010 (niet van Bertine, wel van Janny) en een agenda voor het MT. Antwoord: SVP ook agenderen Nieuwe Koers 2010. Rest van de mail zet ik door naar Janny.
10.55 uur: Setup maken voor de presentatie Nieuwe Koers 2010. Ik noem hem: ZO GAAN WE HET DOEN. Om Kees en Boris voor te zijn in het MT.
12.10 uur: Lopend naar de eerste. Blijf sportief. Lunch met Dirk en Rob, de voormalige rookploeg. Even op Dirk inbeuken, dit kan zo niet. Tegen wie moeten we nu aan lullen?
13.00 uur: Om tafel met adviseur over extern beleid. Kijken of ik de Nieuwe Koers naar buiten kan krijgen. Beetje stakeholders-bijval zoeken, beetje lobbyen. Tussen de regels te horen gekregen dat Bertine een oogje heeft op Boris. Wie kun je hier nog vertrouwen?
14.16 uur: Drie gemiste oproepen, allemaal van Janny. Wat ze met de doorgezette mail moet. Kan ook niks zelf verzinnen. Ik word gek hier.
14.30 uur: Met Dirk en Rob in rookhok. Dirk is verstandig, rookt weer, goed opgelost. Samen presentatie Nieuwe Koers doorgenomen. Paar bruikbare tips gekregen. Wie zegt dat ik niet kan samenwerken?
15.17 uur: Janny opdracht gegeven de presentatie te verspreiden. Kan niemand meer omheen. Gekkenhuis hier. Mis Bertine.

2 opmerkingen:

  1. Ik wil wel door tot 17:00! 48 berichtjes blackberry en Bertine achter de kunstpalm genomen door Dirk (ZO gaan we het doen riep hij nog). Prikklok aan diggelen geslagen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Friso, 500 woorden is inderdaad veel te weinig. Dat zie ik nu ook heel duideijk.

    BeantwoordenVerwijderen