vrijdag 10 juli 2009

Klaar voor de start!


Het circus is losgebarsten in huize Hek & Tiek. We zijn er bijna helemaal klaar voor, dus Tour de France, on y va! De afgelopen dagen hebben we vele voorbereidingen getroffen. Zo bleken er steeds wat tickets voor de heenreis te ontbreken en ik zag mijzelf al op maandagochtend helemaal alleen de barre tocht per aftandse auto richting Limoges aanvaarden. Nou draai ik mijn hand voor weinig om, maar dat leek me toch niet leuk als manlief tijdens mijn derde verplichte pitstop zo vlak voorbij Parijs ergens met 850 km. per uur door het luchtruim zou passeren. Maar ik hoef niet alleen, het is per E-mail-ticketservice vandaag nog goedgekomen. Ook stond er vanmorgen een journalist van de lokale krant op de stoep. Een plaatsgenoot naar de Tour, dat moet op zaterdag in de krant! Het werd tussen de vragen door een heel gezellige boel met pianospel en zang, met een klein stukje tekst als resultaat. We poseerden nog even op de tandem voor een ludieke sfeerfoto in wielrenstijl en de journalist deed ook nog een jolig rondje op de tweemansfiets. Aangezien het morgen in de krant staat, kunnen we nu echt niet meer terug.

Ik wil ook even wat kwijt over kleding. Want wat trekt men aan tijdens een laat avondprogramma over sport in een warm land terwijl men pianist is? Het heeft mij hoofdbrekens gekost. Mijn man wil wel kleren kopen, maar het kiest zo rot als je niks ziet zoals hij. Uiteindelijk heb ik vandaag de knoop doorgehakt. De twee verkoopsters aan wie ik mijn lumineuze combinatie liet zien, staan waarschijnlijk nu nog te discussiëren. De een vond het helemaal niet kunnen en vroeg zich af of een man zoiets in vredesnaam ooit aan zou doen, de ander vond het helemaal goed. Ik was het met beiden eens en rekende af.
Nu moet ik nog even 30 bidons vullen (die hoor je 'en France' achteloos de hele dag om je heen te smijten heb ik gezien), een kwartier oefenen met de tourtoeter, zo'n raar geluid dat je daar de hele dag hoort en tot slot gaan wij nog onder de zonnebank. Met een halfkorte broek, sokken en een shirt met korte mouwen aan. Het moet er wel uitzien alsof we 'bronzé naturelle aux bicyclette' zijn. Van het wielrennen dus. Ach, u begrijpt het wel. Wij doen niet echt mee. Wij zijn de Tour-isten.

1 opmerking:

  1. Heftig! Niettemin heel veel plezier met de Tour! Ik wilde van die plas water af, maar dat is niet helemaal gelukt. Volg je nu dubbel!

    BeantwoordenVerwijderen