zaterdag 31 oktober 2009

In gesprek met een mus*


'Mus, is het waar dat de mens steeds oppervlakkiger communiceert?'
'Daar is natuurlijk geen sprake van. Ik zou eerder zeggen: hèhè, eindelijk heeft de mens het twitteren ontdekt.'

'Heeft twitteren diepgang dan?'
'Dat zou de vraag niet moeten zijn. Twitteren is hier en nu en continu. Noem dat eens geen verbetering. Iets beleven en het meteen delen, communicatie pur sang. Twitteren vervult een primaire levensbehoefte.'

'Mensen zijn toch geen vogels, ze communiceren toch anders!'
'Oh ja? En waarom twitteren ze dan? Is het niet gewoon de ultieme exponent van het communiceren met je groep?'

'Misschien moet ik het eens aan een slak vragen.'
'Doe dat. Mijn ei is gelegd.'

*Geregeld vind ik dieren in de tuin waarmee ik een gesprek aanga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten