zondag 14 februari 2010

CV - pimp


Hopeloos ouderwets en niet van deze tijd, dat is mijn CV volgens kritische kenners. Ik zoek op internet naar voorbeeld CV's want van je flitsende CV moet je het in de carrièrewereld hebben.
De functionele CV blijkt bij nader onderzoek helemaal hip. Je begint met het vermelden van je persoonlijke mission statement en aansluitend som je al je vaardigheden en prestaties op.
Je persoonlijke mission statement????? Is dat niet eerder iets voor organisaties?

Bijvoorbeeld Easy Jet: 'We geven onze klanten graag veilige, voordelige en rechtstreekse vluchten. We willen op een flink aantal Europese routes een consistent en betrouwbaar product aanbieden tegen aantrekkelijke tarieven voor de zakelijke en vrijetijdsmarkt. Om dit te kunnen bereiken leiden we onze mensen op en streven we naar duurzame relaties met onze leveranciers'.

Nu ik: 'Ik communiceer rechtstreeks en betrouwbaar. Ik ben consistent tegen een aantrekkelijk loon op de zakelijke markt. Om dit te kunnen bereiken heb ik opleidingen gevolgd. Verder onderhoud ik duurzame relaties.'

Of deze van Trigion: Dé toonaangevende partner die veiligheid creëert.

Nu ik: 'Ik ben de toonaangevende partner die veiligheid creëert.'

Tja. Ik denk niet dat ik vandaag nog iets flitsends bedenk. En misschien is juist dat het wel: Duurzaam, betrouwbaar en degelijk. Net als mijn CV.

6 opmerkingen:

  1. vergeet vooral niet te vermelden: 'en tot op het bot relativerend. niet eenvoudig, maar goed voor u. goed voor deze wereld'. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik blij met mijn pensioentje en pimp-elmeesje waar ik naar mag kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha! Wacht maar, mijn tijd komt nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was jij niet vanouds al in wezen je eigen authentieke zelf en is dat niet zonder meer gewoon dubbelplus okee?
    Ja toch, niet dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Aik: Hahaha, heerlijk. Dat is hem, het statement, waarvoor hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen