vrijdag 5 februari 2010

Vogeltjes, sla en een hond


Vogeltjes, sla en een hond ontdekte ik recent, zijn alle te verkrijgen in de frisévariatie. Nu was ik wel bekend met de vrolijk frisse krulblaadjes van de sla of andijvie en er rinkelde een belletje bij het bichon friséhondje met z'n zachte pluizig witte krulletjesvacht (iedereen heeft er wel ergens één in z'n buurt) maar die vogeltjes, ik had geen idee!

Het gaat natuurlijk om de variatie waar wij mensen zo dol op zijn. Daarom kweken wij spontaan afwijkende vogeltjes en hebben we het ervoor over om uren met de haren van een warrig hondje in de weer te zijn. Dat was bij de oorspronkelijke wolf namelijk niet nodig. En die gekrulde sla: eet gevarieerd wordt door de kwekers soms heel letterlijk opgevat. En ik begrijp dat. Iedereen krijgt vroeg of laat in zijn leven met een frisébehoefte te maken. Alleen is dit tot op heden een nog zwaar onderbelicht psychologisch aspect en nauwelijks onderkend. Maar denkt u op een dag: 'Wat ontbreekt er toch in mijn leven?' dan weet u het nu.

Het punt is duidelijk: de frisémarkt ligt in principe aan mijn voeten. Om te voorzien in de schreeuwend grote en toenemende frisébehoefte heb ik een multifriséset ontwikkeld. Het instrumentarium is in staat een tijdelijk frisé-effect te bewerkstelligen. Er gaan dus geen jarenlange experimenteel genetische periodes meer aan vooraf en als u het effect weer zat bent, dan is alles omkeerbaar.

U bent van harte uitgenodigd voor een consultje met bijvoorbeeld uw schoenveters, de auto-antenne of de korenslang van oom Henk die altijd maar gestrekt in zijn terrarium ligt. Materiaal en kleur is niet van belang. Gordijnen, zijden stropdassen of het hekwerk in uw voortuin, het maakt werkelijk niet uit. Vanaf heden maak ik alles voor een prikje frisé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten