woensdag 24 februari 2010

All round


Met 6 dingen tegelijk bezig zijn is mijn gewoonte. Is dat praktisch? Efficiënt? Prettig? Ik weet het niet, want andere methodes, daar doe ik niet aan. Het werkt, en daar gaat het om.

Hoe andere breinen in elkaar steken weet ik niet, maar ik heb ontdekt dat mijn brein altijd erg actief is. Ook onrustig trouwens. Ik kan niet heel erg lang met één ding bezig blijven, want dan gaan de vaart en de lol er af. Dan loop ik vast. En op dat moment stap ik over op project 2. En daarna over op project 3, 4, 5 enzovoort. Het grappige is dat ergens, wanneer een project even niet de volle aandacht geniet, het toch wel voort sluimert en zich verder ontwikkelt. En daarin schuilt de kracht van deze methode: begin ik weer aan project 1, dan dienen zich nieuwe en frisse inzichten als vanzelfsprekend aan.

Een nadeel is dat de vaart er in moet blijven. Te lang niet bezig zijn met een project betekent een extra inwerkperiode in plaats van direct en efficiënt verdergaan. Maar dat nadeeltje is te verwaarlozen in het licht van de voordelen.
Vandaag rond ik 3 projecten af en dat geeft een heel tevreden gevoel. Misschien moet ik daar eens een projectje van maken, een cursusje in de markt zetten. Efficiënt werken met een onrustig brein. Zou er vraag naar zijn?

4 opmerkingen:

  1. ach, had Aik toch zo'n handig brein
    een deelbaar maar onbreekbaar brein
    kan dat niet eventjes voor de gein?
    dat al mijn projecten ten einde zijn
    dan rust hij, mijn trouwe paladijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat mooi Aik.
    Jij hebt duidelijk weer andere kwaliteiten die er niet om liegen! Enneh, ik ploeg nog even voort....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lang je alle projecten goed afsluit, lijkt het mij geen probleem. Je moet wel tegelijkertijd veel ballen in de lucht houden. Misschien een jongleurs cursusje opzetten?

    BeantwoordenVerwijderen