maandag 1 februari 2010

Visjeslatijn


Het is de nieuwe trend in Parijs. Je moet met je voeten in een aquarium zitten. Er dienen dan wel hongerige doktervisjes in rond te zwemmen. Die diertjes zijn namelijk dol op huidschilfers, vieze brokjes van onder de nagel en andere, niet nader te noemen ongeregeldheden. Zij happen sensationeel met hun kleine tandeloze bekjes tot de tenen en de voetzool schoon en fris zijn. Voor de hippe Parisiennes is het duidelijk: waarom zou je nog met een washandje onder de douche gaan staan als reinigen ook makkelijk en voor 35 Euro per 30 minuten kan? Ik geef ze groot gelijk, hoewel ik het toch als gemiste kans zie dat alleen de voeten aan bod komen.

Binnenkort open ik daarom zelf een 'watercliniqueje'. Deze exelleert in de behandeling en reiniging van exclusieve mensenhuiden. Natuurlijk speelt het kleine en altijd hongerige doktervisje een rol, maar dat is slechts een miniscuul onderdeeltje van de totale behandeling. Onder in het water zwemmen naakte lantaarnhaaien voor een sfeervolle verlichting. Het bijhouden of creëren van een perfecte bikinilijn geschiedt door deels afgerichte scheermesjes uit de omgeving van Pieterburen. Wilde dwergsponsjes uit de baai van Halong wrijven speels over ruggen en schouders, daarbij hulpvaardig en bekwaam geassisteerd door de Afrikaanse rugzwemmer. De chocoladegoerami en de citroencichlide zijn verantwoordelijk voor een aangenaam badaroma terwijl de borstelneus doet waar hij goed in is. De Indische algeneter komt op plaatsen waar u zelf nooit komt terwijl de papagaaivis een onderhoudend therapeutsich spiegelgesprek over uw eigen leven voert. U geniet onderwijl van een gefrituurde mossel of nipt van een sherrybarbeel. Bij het afscheid wordt u persoonlijk uitgezwaaid door de zoenvis. Reken maar dat u zich als herboren voelt!

Vanaf maart bent u welkom. Badeendjes not allowed.

4 opmerkingen:

  1. Hihi. Vooral de papagaaivis lijkt me wel wat. Mag mijn hengel wel mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of misschien is een opschepnetje beter bij die papagaaivis?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Fijn! Lekker! Ik schrijf vast in. Is er ook een arrangement met een of andere zeeminofmeermin die me prikkelingen bezorgt met haar nepneptuniaans drietandje? Hebben we een goede zeekomkommertijd. Of vang ik bot?

    Je genre: explorerende trendextrapolatie. Meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Schrikkel & Aik: De directie staat open voor innovatieve ideeën. Hierbij bent u beiden van harte uitgenodigd voor een brainbubbelsessie.

    BeantwoordenVerwijderen