vrijdag 19 februari 2010

Word nu rijk!


Van verbazing viel ik bijna van de stoel voor de televisie: was dit reclame? Ik besloot er een klein onderzoekje aan te wagen en inderdaad was er een bijbehorende website: Postal gold. Er stond dat ik ze kon vertrouwen.

De strekking van de reclame en de site is als volgt: al die kilo's overbodige gouden sieraden die u toch maar thuis heeft liggen kunt u gerust en gratis naar ons toesturen. Wij maken vervolgens echt geld naar u over. Klinkt dat niet heel aantrekkelijk? En oja, platina vinden wij ook goed.

'Goh' dacht ik, 'stel dat ik inderdaad kilo's overbodig goud en platina zou willen opsturen' en klikte naar de algemene voorwaarden. Daar leerde ik het volgende: alle edelstenen moet je er eerst uit slopen, want daar doen ze bij Postal gold niets mee. Nou ja, hier en daar een diamantje laten zitten mocht wel, want als pure extra service halen zij het er dan uit. Je krijgt het niet terug, daar kunnen zij niet aan beginnen natuurlijk. En de taxatie? Die doen ze zelf. Dat is zo veel voordeliger dan uitbesteden aan onafhankelijke taxateurs, dus in het voordeel van de klant.

Verderop bij punt 9.4 staat nog een kleine aanwijzing voor de zorg die Postal gold aan de door mij toevertrouwde sieraden besteedt:
'U bent ervan op de hoogte dat Postal Gold het aankoopobject ter bepaling van de aankoopwaarde geheel of gedeeltelijk onherstelbaar moet beschadigen en/of vernielen. Hieraan kunt u geen eisen tot schadevergoeding ontlenen.'

Het was wel jammer dat het reclamefilmpje van de televisie van de website was verwijderd, ik had het graag nog even bekeken. De mensen die zoveel cash voor hun sieraden ontvingen keken er zo gelukkig.

1 opmerking:

  1. http://www.postalgold.com/aboutus

    In Engeland hebben ze nog wel prachtige filmpjes op de site. Kijk en geniet!

    BeantwoordenVerwijderen