zaterdag 23 april 2011

Feest



De vriendelijke dame had er vier in het pashok gehangen, prachtige jurken die ik uit het overvloedige aanbod in haar winkel gekozen had. Het was een heidense toer geweest de juiste er uit te vissen.

Al zeker een jaar was ik regelmatig kwijlend langs de etalages gelopen. Rijen overweldigend fijne feestjurken hingen daar woest aantrekkelijk te zijn. En ineens was er die speciale reden om naar binnen te mogen.

Een paar weken geleden werd ik gebeld door Mieke van der Weij. Ze vertelde me dat ik de hoofdprijs gewonnen had door de juiste shortlist te voorspellen voor de Libris Literatuurprijs. En dat ik vast nog wel wist wat die prijs inhield.

Eerlijk gezegd: nee, ik had geen flauw idee. Ik had meegedaan, de oplossing ingestuurd en had de prijzen niet eens bekeken. Dus toen ze me er naar vroeg, dacht ik hoogstens hoera, een boekenpaket!

Inmiddels weet ik beter, want behalve alle genomineerde boeken, mag ik samen met mijn partner aanwezig zijn tijdens het diner en de uitreiking in het Amstelhotel. En alsof dat nog niet genoeg is mogen we er blijven slapen in een kamer mét rivierzicht, en ontbijten bovendien.

De jurk is geregeld en het feest kan bijna beginnen. De pompoen en de muizen koop ik volgende week.

5 opmerkingen:

  1. Waaaauw, gefeliciteerd, wat fantastisch! Ik wil zo gauw mogelijk een foto van De Jurk. Eerder kan ik niet rustig slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha!! Die foto volgt, maar na 9 mei. Ik kan dat toch nog niet verklappen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joepi! En wat een fijn laatste zinnetje. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. onbreekbare glasvezel voor het moderne sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen