zondag 24 april 2011

Identiteit



Zo kleren al de man maken, een beroep doet dat nog meer. Vraag iemand wat 'ie is en er volgt negen van de tien keer een beroep. Of een ooit gedane studie, die kan ook genoemd worden.

Nu heb ik 4 studies van enige betekenis afgerond, niet universitair, maar toch, en minstens 10 beroepen uitgeoefend. Achteraf beschouwd ben ik multitaskend door het leven gezwalkt. Nergens lang genoeg in gewerkt om de top te halen, en van alles een gepassioneerd beetje. De kleren werden er netjes op aangepast. Met kameleontische precisie droeg ik wat hoorde: van witte jas in het ziekenhuis tot grijs pak als adviseur.

De baan, het lot, de hypotheek, de studies, de hongerige kindertjes bepaalden wat ik deed.
Tot vandaag. Vandaag draait alles om.

Bijna acht uur heb ik er over gedaan om een zogenaamd 'netwerkkaartje' te ontwerpen en in elkaar te fotoshoppen. Een netwerkkaartje laat zien wíe je bent en niet wát je bent. Dat is veel leuker en interessanter dan een visitekaartje waarop slechts beroep of functie en vele contactgegevens staan.

Het is kleurrijk geworden, persoonlijk en een tikkeltje afwijkend. Maar netjes. Een zelfgebouwde identiteitskaart, zo zou je het kunnen noemen. En ja, ik kom er mee weg. Vals is hij niet.

3 opmerkingen:

  1. Ja, ik wil hem jou persoonlijk overhandigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets als: Ik ben een vrouw. Ik ben een moeder. Ik ben een zus. Tante. Dochter. Vriendin en ja ik leef (nog)! Misschien handig voor mensen die in een identiteitscrises verkeren?
    Vraag: is wat je geleerd heb, alle diploma's, certificaten, bul etc. iets wat je bent of is dat iets wat je kent/kan !
    Maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar je netwerkkaartje!!

    BeantwoordenVerwijderen