woensdag 4 mei 2011

Meivakantie


Iedere dinsdagavond dansen we. Dat doen we al jaren, misschien al 10 jaar.

Het begon ooit met een vriendin die me belde om een proefles te volgen. Ik had er helemaal geen zin in, het leek me ontzettend stom, maar ik ging toch. Na tien minuten vond zij er geen bal meer aan, en was ik voorgoed verkocht.

Inmiddels kennen we elkaar door en door, de hardcore oriëntaalse dansmeiden. We zijn met een stuk of 7, gevorderd zijn we, op alle fronten eigenlijk. Natuurlijk dansen we, maar aansluitend volgt de kroeg, met wijn en praat, vooral veel praat. Geen geleuter, daar doen we niet aan. Het is stoer, het is rauw. Er zijn pijnlijke geheimen, er is confrontatie. We tillen elkaar op en maken elkaar af. We betalen ieder voor zich en fietsen als het laat en donker is, allemaal een andere kant op, naar huis.

Deze week is het vakantie. Ik mis onze dans.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie en zo juist gekozen woorden... Zo leuk je al lezend te volgen. Je kiest je woorden zo prachtig.
    Fan langs de zijlijn, had Evy besloten. Ieoor knikte. 'dat was mooi...'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Evy, wat een compliment, dank je wel. Anders jij wel, goed met woorden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Een blogje over ons ;)
    Ik had nog wel eens gedacht om een column te schrijven over onze belevenissen en gepraat bij de al dan niet duurdere wijn, maar ja....
    Samen doen?
    Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he Yvette, zie't nu pas: gaan we bespreken, uiteraard bij een duurdere.

    BeantwoordenVerwijderen